Το βρετανικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας συμφωνα με δημοσίευμα δέχεται πιέσεις για να επιστρέψει αντικείμενα στο Γιβραλτάρ και στη Χιλή.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Guardian το τελευταίο διάστημα τα βρετανικά μουσεία έρχονται αντιμέτωπα με μια σειρά αιτημάτων για επιστροφές έχουν απευθυνθεί σε ιδρύματα όπως το Βρετανικό Μουσείο και το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας.
Τα αιτήματα για την επιστροφή ξένων θησαυρών, σύμφωνα με την εφημερίδα παρουσιάζουν αύξηση τους τελευταίους μήνες.
Πρόσφατα μάλιστα η κυβέρνηση του Γιβραλτάρ ζήτησε την επιστροφή των νεατερνταλικών λειψάνων, ενώ η Χιλή τον επαναπατρισμό των υπολειμμάτων του Mylodon darwinii.
Τα αιτήματα βέβαια έχουν όλα απορριφθεί, ωστόσο, υποδηλώνουν σύμφωνα με το δημοσίευμα ότι οι αξιώσεις επιστροφής για σημαντικά εκθέματα, όπως τα μάρμαρα του Παρθενώνα, αποτελούν την αιχμή του δόρατος και θέτουν υπό αμφισβήτηση το δικαίωμα των μουσείων να κρατήσουν τα αμφισβητούμενα αντικείμενα συλλογής.
Τον περασμένο μήνα η αιγυπτιακή κυβέρνηση κάλεσε το Εθνικό Μουσείο της Σκωτίας να παράσχει έγγραφα πιστοποίησης για την σχεδιαζόμενη έκθεση μίας πέτρας που αφαιρέθηκε από τη Μεγάλη Πυραμίδα της Γκίζας.
«Αυτή είναι μια πραγματικά κρίσιμη στιγμή για τα μουσεία για να δώσουν απαντήσεις σε αυτές τις ερωτήσεις», δήλωσε η ιστορικός τέχνης Αλις Πρόκτερ.
Τα αιτήματα για την επιστροφή ξένων θησαυρών, σύμφωνα με την εφημερίδα παρουσιάζουν αύξηση τους τελευταίους μήνες.
Πρόσφατα μάλιστα η κυβέρνηση του Γιβραλτάρ ζήτησε την επιστροφή των νεατερνταλικών λειψάνων, ενώ η Χιλή τον επαναπατρισμό των υπολειμμάτων του Mylodon darwinii.
Τα αιτήματα βέβαια έχουν όλα απορριφθεί, ωστόσο, υποδηλώνουν σύμφωνα με το δημοσίευμα ότι οι αξιώσεις επιστροφής για σημαντικά εκθέματα, όπως τα μάρμαρα του Παρθενώνα, αποτελούν την αιχμή του δόρατος και θέτουν υπό αμφισβήτηση το δικαίωμα των μουσείων να κρατήσουν τα αμφισβητούμενα αντικείμενα συλλογής.
Τον περασμένο μήνα η αιγυπτιακή κυβέρνηση κάλεσε το Εθνικό Μουσείο της Σκωτίας να παράσχει έγγραφα πιστοποίησης για την σχεδιαζόμενη έκθεση μίας πέτρας που αφαιρέθηκε από τη Μεγάλη Πυραμίδα της Γκίζας.
«Αυτή είναι μια πραγματικά κρίσιμη στιγμή για τα μουσεία για να δώσουν απαντήσεις σε αυτές τις ερωτήσεις», δήλωσε η ιστορικός τέχνης Αλις Πρόκτερ.